K1, ZII
Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Autor | Charvát, Martin; Jirák, Jan a kol. |
Rok vydání | 2018 |
Vydavatel | Togga ve spolupráci s Metropolitní univerzitou Praha |
ISBN | 978-80-87956-90-8 (MUP), 978-80-7476-153-9 (Togga) |
Náklad | 200 ks |
Cílem předložené kolektivní monografie je nabídnout sondy do českého myšlení o (masových) médiích mezi lety 1918 až 1938. Jednotlivé kapitoly jsou v převážné většině neseny formou „případových“ studií, kdy se jejich autoři zaměřují na specifický fenomén v rámci toho kterého masového média (tisk, filmové médium, rozhlas) a následná analýza si klade nárok na ukotvení daného jevu v kontextu tendencí myšlení o tom, jaká je charakteristika daného média, co jej činí signifikantním, jaká je jeho konstitutivní úloha a v neposlední řadě také vyznačování jeho diferencí od jiných médií. Materiál, z něhož autoři kolektivní monografie vycházejí, je značně různorodý: na jedné straně se jedná o knihy či statě nebo časopisecké polemiky, které se buď explicitně obrací k tematizaci daného média, anebo o ty tištěné materiály, jež ohledávají nastíněné téma spíše implicitně.